Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

Δύο οι σταθμοι . . . . . Τρία τα εμπόδια . . . . .

Δύο οι σταθμοί των διοδών του Ε65 στο νομό .
Το έργο του Ε -65, το οποίο θα συνδέσει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία και θα διασχίζει την Κεντρική Ελλάδα, έχει μήκος 174 χιλιόμετρα. Περιλαμβάνει 15 κόμβους, 7 διπλές σήραγγες, 6 σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων και 3 κέντρα συντήρησης.
Επίσης περίπου ανά 10 χιλιόμετρα θα υπάρχουν χώροι στάθμευσης. Το έργο χρηματοδοτείται με 500 εκ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο και με 800 εκ. ευρώ από ιδιωτικά (τραπεζικά) κεφάλαια, ενώ η κατασκευή του ξεκίνησε και βρίσκεται σε εξέλιξη.
Σε ότι αφορά τους σταθμούς των διοδίων, θα δημιουργηθούν τέσσερις μετωπικοί και τρεις πλευρικοί σταθμοί.
Οι μετωπικοί θα βρίσκονται στον κόμβο Καρπενησίου, στους Σοφάδες, στα Τρίκαλα και στην Οξύνεια (θα κατασκευαστούν δηλαδή δύο σταθμοί στο νομό Τρικάλων).
Τρία εμπόδια στην κατασκευή του Ε65 .
Τα εργοτάξια του Ε-65 επισκέφθηκαν σήμερα τα μέλη της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας, με επικεφαλής τον πρόεδρο κ. Ντίνο Διαμάντο.
Οι μηχανικοί του ΤΕΕ επισκέφθηκαν τα γραφεία της ΤΕΡΝΑ στο ύψος του Δέλτα Καρδίτσας, όπου και ενημερώθηκαν από τους υπευθύνους της εταιρείας για την εξέλιξη των εργασιών.
Όπως τόνισε ο κ. Διαμάντος «το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κεντρικής Ελλάδας, ο αυτοκινητόδρομος Ε-65, προχωρά μέσα στο συνολικό χρονοδιάγραμμα της σύμβασης. Υπάρχουν επιμέρους καθυστερήσεις σε τμηματικές προθεσμίες, οι οποίες όμως δεν δημιουργούν ανησυχία». Κάτι το οποίο επισήμανε και ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας κατασκευής κ. Στέλιος Πενθερουδάκης, υποστηρίζοντας ότι μέχρι στιγμής έχει εκτελεστεί το 15% των εργασιών.
Ωστόσο παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις επιβάλλεται να αντιμετωπιστούν άμεσα, τρία σημαντικά προβλήματα:
-Οι απαλλοτριώσεις οι οποίες σε ορισμένα σημεία, λόγω και των οικονομικών δυσκολιών του Ελληνικού Δημόσιου, δεν έχουν προχωρήσει ικανοποιητικά. Αυτό δημιουργεί ασυνέχειες στην εκτέλεση των εργασιών.
-Τα αρχαιολογικά ευρήματα που ανακαλύφθηκαν σε διάφορα σημεία, τα οποία για να έρθουν στο φως το ταχύτερο δυνατό, απαιτούν επιπλέον πιστώσεις από το υπουργείο Πολιτισμού.
-Τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, τα οποία και αυτά σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να μετατοπιστούν.
Από την πλευρά του ο κ. Σωτήρης Λάππας που εκπροσωπούσε τον παραχωρησιούχο ενημέρωσε τους εκπροσώπους του ΤΕΕ, για την προσφυγή που έχει γίνει στο ΣτΕ από δύο δήμους και οικολογικές οργανώσεις με αποτέλεσμα να έχουν διακοπεί προσωρινά οι εργασίες στον ορεινό όγκο των Τρικάλων, από Καλαμπάκα μέχρι Εγνατία.
Για το σχήμα της παραχώρησης και κατασκευής τονίστηκε ότι δεν υπάρχει θέμα αποχώρησης κανενός μέλους, ενώ για τη χρηματοδότηση, υπάρχει καθυστέρηση καταβολής από το ελληνικό δημόσιο της 2ης δόσης.
Στο κλιμάκιο του ΤΕΕ Κ & Δ Θεσσαλίας μετείχαν επίσης ο γ. γ. της
Δ. Ε. κ. Ευθύμιος Μυρισιώτης, οι πρόεδροι της Ν.Ε. ΤΕΕ Καρδίτσας κ. Βασίλης Τσιώνας και της Ν.Ε. ΤΕΕ Τρικάλων κ. Γιώργος Μητσιούλης , η αντιπρόεδρος της Αντιπροσωπείας Μαρία Φακίρη τα μέλη της Δ. Ε. και των Ν. Ε. κ. Γρηγόρης Σουλιώτης, Κώστας Μίχης, Ευάγγελος Καλίνος, Νίκος Τσουτσούκας, Απόστολος Ντέρης, Νίκος Λύχος, Νίκος Λιάκος, Στ. Τσιώλη και άλλοι μηχανικοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια: