Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

Πάντα υπάρχει και το " αλλά " . . . . . .

Εφ' όλης της ύλης ο Μαγκριώτης, αλλά...

Συντάχθηκε απο τον (από το γραφείο Τύπου του Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων)
Μετά το 2011 και βέλποντας για τον Αχελώο, ευθύνες σε ΝΔ για Ε-65
Τι είπε στη χθεσινή συνέντευξη στη Λάρισα .
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, μετά τα χθεσινά εγκαίνια του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου, συναντήθηκε με την Γενική Γραμματέα της Περιφέρειας, κ. Πόπη Γερακούδη και το Νομάρχη Καρδίτσας, κ. Φώτη Αλεξάκο, στα γραφεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στη Λάρισα. Στη σύσκεψη συζητήθηκαν θέματα αναπτυξιακών υποδομών της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Χθες το πρωί, ο Υφυπουργός έδωσε συνέντευξη τύπου και αναφέρθηκε στα παρακάτω έργα:
Για την Εθνική Οδό Καρδίτσας - Άρτας, ο Υφυπουργός τόνισε ότι θα χρηματοδοτηθούν από το Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οδική παραλλαγή από τη γέφυρα της Τριγώνας έως τη Βατσουνιά, με προϋπολογισμό 4,8 εκατ. ευρώ, καθώς και η παράκαμψη του αρχαιολογικού χώρου Αργιθέας, με προϋπολογισμό 2 εκατ. ευρώ.
Για τον οδικό άξονα Καρδίτσα - Καρπενήσι, ο οποίος βρίσκεται σε φάση μελετών, που εκτελούνται από την Διεύθυνση Δημοσίων Έργων Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδος, απαιτούνται για την ολοκλήρωσή τους 700.000 ευρώ και το συνολικό έργο εκτιμάται σε 40 εκατ. ευρώ. Το Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα χαρακτηρίσει το δρόμο εθνικού επιπέδου και θα εξετάσει τη δυνατότητα χρηματοδότησης των μελετών ώστε να ωριμάσει το έργο.
Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στην Εθνική Οδό Τρίκαλων - Καρδίτσας, της οποίας τμήμα μήκους 5,5 χλμ, που διασχίζει το Νομό Καρδίτσας, κατασκευάζεται με χρηματοδότηση του ΠΕΠ Θεσσαλίας. Για το υπόλοιπο τμήμα, μήκους 18,5 χλμ., από τα οποία 10,5 χλμ. βρίσκονται στον Ν. Καρδίτσας και τα 8χλμ στο Νομό Τρικάλων, συντάσσονται μελέτες από τις αντίστοιχες Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις. Το Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα αναλάβει τη χρηματοδότηση του ώριμου τμήματος στο Νομό Καρδίτσας και όταν ωριμάσει και το τμήμα στο Νομό Τρικάλων, θα χρηματοδοτήσει και την κατασκευή αυτού του τμήματος.
Όσον αφορά στην Εθνική Οδό Τρικάλων - Άρτας, το πρώτο τμήμα της, από τη γέφυρα Καραβόπορου έως τη Λυγαριά θα υλοποιηθεί από την Περιφέρεια. Ο προϋπολογισμός του έργο είναι 25 εκατ. ευρώ. Για το δεύτερο τμήμα, από τη γέφυρα Αλεξίου έως το Αρματολικό, εκπονείται μελέτη από την ΔΜΕΟ και θα χρηματοδοτηθεί από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου.
Για τον Δακτύλιο της Λάρισας, έργο πολύ σημαντικό, ο Υφυπουργός τόνισε ότι για την κατασκευή της οδού Καράγιωργα - Τ1 - Οδού Αεροδρομίου και για την κατασκευή του τμήματος από τη διασταύρωση της οδού Κοζάνης έως τη Β΄ γέφυρα Πηνειού, προχωρούν οι διαδικασίες ένταξης τους στο ΠΕΠ Θεσσαλίας, ώστε στη συνέχεια, όπως έχουμε ήδη συμφωνήσει, να μεταφερθεί για χρηματοδότηση στο Τομεακό Πρόγραμμα. Ο προϋπολογισμός είναι 21,6 εκατ. ευρώ και 14,1 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Τα υπόλοιπα τμήματα που αφορούν την νότια παράκαμψη της Λάρισας βρίσκονται σε φάση μελέτης.
Για τον οδικό άξονα Λάρισας - Ελασσόνας - Κοζάνης, βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες που εκτελούνται από την ΔΜΕΟ. Το τμήμα που βρίσκεται στο νομό Λάρισας εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μελετητικά στο τέλος του 2011 και η κατασκευή του θα χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο.
Παράλληλα το Υπουργείο προχωρεί στις διαπραγματεύσεις στα πλαίσια της αναθεώρησης των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών, για τον συνολικό οδικό άξονα Φλώρινα - Νίκη - Κοζάνη - Λάρισα.
Για τον οδικό άξονα Τύρναβος - Ελασσόνα - όρια Νομών Λάρισας και Κοζάνης, η συνολική κατασκευή μαζί με τις απαλλοτριώσεις έχει κόστος περίπου 250 εκατ. ευρώ. Ο άξονας αυτός θα έχει δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, 17 μ. πλάτος, με διαχωριστική νησίδα ασφάλειας, δηλαδή θα έχει χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου.
Στη αναφορά του για την παράκαμψη Ελασσόνας ο Υφυπουργός τόνισε:
«Η νέα μελέτη για την παράκαμψη Ελασσόνας, έχει ανάδοχο και περιμένουμε την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να υπογράφει η σύμβαση. Προχωρήσαμε στη νέα μελέτη γιατί θεωρήσαμε αδιανόητο αυτό που είχε γίνει την προηγούμενη περίοδο, όταν το έργο αυτό είχε μελετηθεί με πλάτος 8 μ. Δηλαδή ο οδικός άξονας θα έφτανε από τον Τύρναβο στην Ελασσόνα με 17 μ. πλάτος και ξαφνικά θα περιοριζόταν στα 8μ. Το ίδιο θα συνέβαινε και από τα βόρεια, από την πλευρά της Κοζάνης. Αυτό ήταν απολύτως επικίνδυνο για την οδική ασφάλεια και καταστροφικό για την Ελασσόνα. Στο έργο αυτό περιλαμβάνεται και η σήραγγα της Μελούνας.
Αυτός ο οδικός άξονας, όπως ανακοινώσαμε πρόσφατα στην Κοζάνη, μελετάται κατά τμήματα μέχρι τη Νίκη στα σύνορα με τη FYROM. Στο προσεχές διάστημα θα δημοπρατηθεί, γιατί είναι μελετητικά ώριμο από την Εγνατία, με ανάθεση από την προηγούμενη κυβέρνηση, το τμήμα Φλώρινα - Νίκη.
Για τον δρόμο Φάρσαλα - Λάρισα, η μελέτη ανατέθηκε το καλοκαίρι του 2009, θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2011 και θα πραγματοποιηθεί αμέσως η δημοπράτηση του. Είναι πλάτους 11 μ., μήκους 35 χλμ. και το κόστος του περίπου 100 εκατ. ευρώ. Η ενδεικτική εγγραφή πόρων από την προηγούμενη κυβέρνηση είναι 40 εκατ. ευρώ».
Αναφερόμενος στο θέμα της μερικής εκτροπής των νερών του Άνω Ρου του Αχελώου, ο κ. Μαγκριώτης διευκρίνισε:
«Είχαμε επισημάνει στην προηγούμενη κατά τη διάρκεια της σχετικής τροπολογίας στη Βουλή, την οποία και εμείς ψηφίσαμε, πως δεν καλύπτει το πρόβλημα, όπως το θέτει το ΣτΕ και η ΕΕ. Για τα μεγάλα και σημαντικά έργα δεν αρκεί μονό η πολιτική βούληση, χρειάζεται ο έγκαιρος, υπεύθυνος και ολοκληρωμένος σχεδιασμός. Δυστυχώς δικαιωθήκαμε και το ΣτΕ πρόσφατα αποφάσισε την παύση των εργασιών.
Η κυβέρνηση δια των αρμόδιων υπουργών προχώρησε στις ενέργειες που προβλέπει η κοινοτική οδηγία και ζητά το ΣτΕ. Σε λίγες μέρες, ολοκληρώνεται η διαδικασία ανάθεσης της μελέτης, για τη δημιουργία του σχεδίου διαχείρισης των υδάτινων πόρων στην Περιφέρεια. Προβλέπεται, το Σεπτέμβριο του 2011, να έχει ολοκληρωθεί και μετά από τη δημόσια διαβούλευση έξι μηνών, όπως προβλέπει ο νόμος, θα παρθούν οι τελικές και εξειδικευμένες αποφάσεις. Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από την πλευρά του, αμέσως μετά την απόφαση του ΣτΕ, όρισε τρεις ειδικές επιτροπές με Έλληνες και ξένους επιστήμονες διεθνούς κύρους, για να μελετήσουν τα θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων, από το σταμάτημα των έργων.
Οι δυο επιτροπές για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την ασφάλεια της σήραγγας, έχουν καταθέσει ήδη τα πορίσματά τους, τα οποία και έχουν δημοσιοποιηθεί. Με βάση αυτά, το Υπουργείο κατέθεσε τον προηγούμενο μήνα αίτημα άρσης της απαγόρευσης των εργασιών, για τα θέματα που αναφέρονται στα πορίσματα. Εντός των επόμενων ημερών, θα λάβουμε και το τρίτο πόρισμα για το Φράγμα Συκιάς και θα πράξουμε ανάλογα με τις εκτιμήσεις που θα προκύψουν. Σε καμιά περίπτωση δεν θα αφήσουμε τη Θεσσαλία χωρίς τους αναγκαίους υδάτινους πόρους, τα επόμενα χρόνια. Υδάτινοι πόροι, απαραίτητοι για μια νέα βιώσιμη ανάπτυξη».
Σε ερώτηση για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος Ε65, τόνισε:
«Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65, παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα που παρουσιάζουν και οι άλλοι αυτοκινητόδρομοι. Αυτό οφείλεται στη βιασύνη και στην προχειρότητα με την οποία συγκροτήθηκαν οι συμβάσεις και δημοπρατηθήκαν τα έργα, το 2007, λίγο πριν τις πρόωρες εκλογές του Σεπτέμβρη. Επειδή οι συμβάσεις αυτές κυρώθηκαν με νόμο στη Βουλή, κάθε παραβίαση των χρονοδιαγραμμάτων επιφέρει οδυνηρές ποινικές ρήτρες. Παραβιάσεις υπάρχουν και από τις δυο πλευρές, δηλαδή από τον παραχωρησιούχο και το δημόσιο. Το πιο σημαντικό πρόβλημά τους, είναι η δέσμευση που πήρε η πολιτεία στις συμβάσεις αυτές, να παραδώσει όλα τα γήπεδα ελευθέρα στους κατασκευαστές, σε διάστημα μονό δώδεκα μηνών, από την ημέρα έναρξης της περιόδου παραχώρησης. Αυτή η δέσμευση είναι πληγή για τα έργα, για το ελληνικό δημόσιο και τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη. Πώς είναι δυνατόν η προηγούμενη κυβέρνηση να εκτιμούσε ότι μπορούσε σε δώδεκα μήνες να απαλλοτριώσει όλους τους χώρους για όλους τους αυτοκινητόδρομους; Όμως, και αν ακόμα πετύχαινε αυτό το απίστευτο ρεκόρ, σε ποιον προϋπολογισμό είχε δεσμεύσει τους πόρους για να πληρώσει τις πανάκριβες απαλλοτριώσεις;
Τώρα, χύνει κροκοδείλια δάκρυα αντί να αναλάβει τις τεράστιες ευθύνες της, περιγράφοντας τα προβλήματα, που ήταν βέβαιο ότι θα υπάρξουν. Η ημέρα έναρξης της παραχώρησης για τον οδικό άξονα Ε65 ήταν η 31/3/08. Μέσα σε δώδεκα μήνες όπως ορίζει η σχετική σύμβαση, δηλαδή στις 31/3/2009, θα έπρεπε να παραδοθούν ελεύθεροι οι χώροι στους κατασκευαστές.
Μέχρι τις εκλογές του Οκτώβριου του 2009 είχε παραδοθεί περίπου το 15% των χώρων. Εάν σε αυτά τα προβλήματα προστεθούν και τα προβλήματα με τα αρχαιολογικά ευρήματα τις μετακινήσεις των δικτύων των ΟΚΩ και τους περιβαλλοντικούς περιορισμούς, τότε αντιλαμβάνεστε το μέγεθος της απερισκεψίας της απελθούσας κυβέρνησης.
Μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί τα 106 από τα 148 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου. Για τα υπόλοιπα 42 χλμ., μέχρι εκεί που ο Ε65 συνδέεται με την Εγνατία, το ΣτΕ έχει διατάξει προσωρινή παύση εργασιών για περιβαλλοντικούς λόγους. Τα προβλήματα αυτά θα τα λύσουμε με τη συνεργασία του παραχωρησιούχου και των τραπεζών, με το λιγότερο επώδυνο τρόπο για το δημόσιο. Εδώ και καιρό έχουμε ήδη δρομολογήσει τις σχετικές διαδικασίες και οι λύσεις αυτές θα έρθουν στη Βουλή, όπως προβλέπει η σύμβαση.
Ο αυτοκινητόδρομος θα γίνει σίγουρα, όμως, λόγω αυτών των προβλημάτων εκτιμούμε ότι θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2014, ένα χρόνο δηλαδή μετά τη συμβατική του ημερομηνία.
Όσον αφορά στα διόδια, για τα οποία βλέπουμε τώρα τους υποψήφιους της ΝΔ για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, να πρωταγωνιστούν για την κατάργηση ή μείωσή τους, θα θέλαμε να πούμε πως το είχαμε επισημάνει το πρόβλημα κατά τη διάρκεια της συζήτησης των συμβάσεων στη Βουλή, το 2007. Τότε η ΝΔ δεν δέχτηκε τις παρατηρήσεις μας. Εμείς, χαιρόμαστε που τώρα οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες της ΝΔ, μετά τις εκλογές του Οκτώβρη, συμφωνούν με τη θέση μας για τη μείωση των διοδίων. Έχουμε δεσμευθεί και μέσα από τις διαδικασίες αναθεώρησης των συμβάσεων θα το πράξουμε, και αυτό θα ισχύσει για τα επόμενα 30 χρόνια. Μπορούν λοιπόν να κάνουν υπομονή για τις επόμενες τριάντα μέρες, μέχρι τις εκλογές.
Θέλουμε όμως να τοποθετηθεί επιτέλους επίσημα και η ηγεσία της ΝΔ για το θέμα αυτό. Συμφωνεί με τις συμβάσεις που η κυβέρνηση της ΝΔ έφερε και κύρωσε στη Βουλή ή διαφωνεί;
Και ποια είναι η διαφωνία της;
Εάν στις επόμενες ημέρες δεν τοποθετηθεί, τότε αυτό είναι ακόμη μια απόδειξη της διπροσωπίας και του λαϊκισμού της».
(από το γραφείο Τύπου του Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων) .
Τρκαλινά Νέα .

Δεν υπάρχουν σχόλια: